Sama-sama kita menjaga kemudahan yang diberi untuk manfaat bersama.

August 19, 2011

Ilham selepas balik terawih.

Assalamualaikum and hi!

Alhamdulillah,hari ini aku masih lagi diberi peluang untuk mengerjakan ibadah puasa dan melakukan solat sunat terawih.Syukran jazilan,ya Rahman ya Rahim.

ok,ilham enrty kali ni aku dapat bila jalan pulang dari surau ke rumah.Sedang aku berjalan dengan 'nae dongsaeng' asyraf,aku ternampak sepasang remaja sedang bermadu asmara.Si gadis dengan bertelekung,si jejaka dengan bersongkok.Cantik,cantik dah si gadis bertutup aurat,si jejaka bersongkok tapi yang tak cantiknya,mereka berpegangan tangan sambil si gadis menyandar ke motor si jejaka.And i was like,'budak-budak sekarang..' (aku budak-budak dulu) LOL.

Dalam perjalanan pulang ke rumah sambil memimpin tangan 'nae dongsaeng' asyraf,kepala otak aku berfikir,berfikir,dan terus berfikir.Kenapa budak-budak sekarang,asal ber'couple' je mesti berpegangan tangan?(aku budak-budak dulu,dulu-dulu je berpegangan tangan,sekarang tak.so aku bukan budak-budak sekarang.LOL)seolah-olah berpegangan tu benda wajib bila ber'couple'.Kononnya,nak tunjuk sayang pada pasangan.Asal korang tau,lelaki yang betul-betul sayangkan perempuan,dia takkan sentuh perempuan yang bukan mahramnya.Lelaki yang betul-betul sayangkan perempuan,dia takkan panggil perempuan yang bukan mahramnya dengan panggilan 'sayang' sebelum nikah.Lelaki yang betul-betul sayangkan perempuan,dia takkan buat perempuan yang bukan mahramnya menjadi lalai dari mengingati Allah SWT.okay,i admitted,aku pun pernah jugak berpegangan tangan dengan bukan mahram aku.Jiwa remaja,bohongla kalau aku kata aku tak ada nafsu untuk tu semua.Tapi tu semua dulu (pasal aku budak-budak dulu.HAHA) Tapi serius,sekarang aku tak lagi buat kerja-kerja tu pasal alhamdulillah Allah masih sayangkan aku untuk aku bertaubat sebelum terlambat.Kadang-kadang aku seram jugak dengan budak-budak sekarang pasal diorang terlalu berani nak buat lebih dari berpegangan tangan.Kalau dah berpegangan tangan tu diorang rasa benda biasa,yang lain-lain tu lagila tak ada hal la der.Manusia bila dah biasa buat dosa,bagi diorang 'tak ada apala der,dah tua nanti baru wa ingat Tuhan,baru wa taubat'.Tu pun kalau lu panjang umur,buatnya masa lu tengah buat 'projek' lu mati,nak taubat macam mana der?Tu antara jawapan-jawapan budak-budak sekarang bila 'budak-budak dulu' macam aku ni tanya LOL.

Sedih + sadis aku tengok budak-budak sekarang.Aku tak la nk kata yang aku ni baik sangat tak buat tu semua tapi sebagai hamba Allah yang dah sedar kesilapan aku yang dulu,takkan aku tak boleh nak ajak orang ke arah makruf.Macam aku cakap,nak berdakwah tak semestinya kene berserban.Bagi aku,orang yang pernah melakukan dosa-dosa besar kemudian dia bertaubat bersungguh-sungguh ni diorang lebih baik orangnya sebab bila terlintas je di fikiran diorang untuk buat dosa atau diajak untuk buat dosa,diorang akan fikir berkali-kali sebab diorang tau macam mana rasa hidup bergelumang dengan dosa (kalau orang tu betul-betul dah bertaubat nasuhala).

ok dahlah.aku pun malas dah nak cakap pasal budak-budak sekarang.(sebab aku budak-budak dulu.LOL)
nah,sebagai penutup aku sediakan 2 video untuk semua.



Hawa dicipta dari rusuk Adam 
bukan dari kaki untuk dialasi,
bukan dari kepala untuk dijunjung
 tapi dekat dibahu untuk dilindung 
dekat juga dihati untuk dikasihi
wanita,kaulah perhiasan duniawi.


p/s : fahamilah erti 'couple' dalam Islam.Sesungguhnya Islam itu mudah untuk semua umatnya.Ikutlah cara Islam yang sebenar nescaya anda akan selamat di dunia dan akhirat.



jika aku inginkan wanita solehah untuk aku jadikan sebagai isteri
maka aku harus mensolehkan diriku terlebih dahulu untuk memilikimu.
semoga Allah permudahkan urusanku.Amin

p/s : video ni agak laju sikit tulisan dia.so,jangan sampai juling plak korang baca. :)

Allahua'lam
sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment