Sama-sama kita menjaga kemudahan yang diberi untuk manfaat bersama.

August 26, 2011

Video Yang Menggetarkan Roh aku.

Assalamualaikum and hi!

Take a look at this video.

Menanti di Barzakh - Far East

Mati itu pasti.Persiapan untuk mati adalah satu kewajipan.Setiap yang hidup akan merasai mati.
Ini antara kata-kata yang selalu aku pegang.Janji Allah itu pasti.Aku nak share cerita dengan korang saat-saat kewafatan Nabi Muhammad SAW.Hamba Allah yang terpelihara dari dosa ataupun maksum,suci bagaikan bayi yang baru lahir tapi saat kewafatan Rasulullah,ketika malaikat menarik roh Baginda dari jasadnya Rasulullah SAW mengaduh kesakitan.dan meminta malaikat menarik rohnya selembut yang mungkin.Dan dilakukan secara lembut oleh malaikat,tapi Rasulullah tetap juga mengaduh kesakitan.

Kalau Nabi Muhammad SAW sendiri yang terpelihara daripada dosa pun mengaduh kesakitan ketika rohnya dicabut dari jasad,kita manusia yang penuh dosa apa tah lagi?Seram sejuk bila memikirkan diri yang sering kali buat dosa untuk menghadapi mati.Cukupkah amalan kita selama kita hidup?Bersediakah kita untuk menghadapi mati?

Pada saudara Islamku yang masih lagi leka dengan duniawi yang sementara ni,tolong tolong tolong dan sila sila silala berubah sebelum terlambat.Mati itu pasti dan tak ada siapa yang boleh melawan takdir Allah.Mati itu pasti dan tak ada siapa yang 'eh!tunggu kejap,tunggu kejap.aku belum bertaubat lagi!Lepas taubat baru cabut nyawa aku,boleh?'. Mati itu pasti dan tak ada siapa yang 'cop,cop!ambil nyawa orang lain dulu boleh?aku nak belajar mengucap dulu.' KUN FAYA KUN.Kalau Allah menghendaki sesuatu perkara itu,maka tiada siapa yang boleh menghalang melainkan Allah SWT.

 Allahua'lam
sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment