Sama-sama kita menjaga kemudahan yang diberi untuk manfaat bersama.

August 21, 2011

Pasangan Romantik.

Assalamualaikum and hi!

Hari ni aku nak cakap pasal romantik.Hahaaaa mesti ramai yang suka pasangan dia romantik-mantik,kan?hehe
So aku nak bawakla satu cerita ni.Based on true story sebab aku nampak sendiri masa lepas terawih tadi.

Lepas je habis solat terawih tadi,aku pun tunggula dekat tangga surau.Dalam dok perhatikan orang turun tangga,aku terpandangla seorang pak cik ni.Lame dia tunggu dekat pintu surau tu,aku tertanya-tanya siapala pak cik ni dok tunggu.Lama dah aku perhatikan pak cik tu asal habis je solat,mesti dia tunggu dekat depan pintu.Lepas tu datang seorang mak cik menghampiri pak cik tu.Comel je mak cik tu kecik-kecik je orangnya hehe.Then mak cik tu salam and cium tangan pak cik tu.Nampak je adegan tu,hati aku berkata-kata,'bahagianya hidup pak cik and mak cik ni'.

Lepas tu mereka pun turunla tangga jamu kuih muih yang ada.Memang lama aku perhatikan pasangan ni,cara diorang bercakap,cara pak cik tu layan mak cik tu macam pasangan baru kahwin.Lepas tu balik diorang berpimpinan tangan.And i was like,'so sweeeeet,hehe.' Jarang nak nampak pasangan veteran romantik macam ni.Orang sekarang,bila ber'couple' punyala nak tunjuk sangat keromantikkan dia dekat pasangan masing-masing.Macam-macam cara nak tunjuk,bagi bungala,bagi hadiahla,buat surprise birthday partyla,belanja makanla,macam-macamla la lagi haha!Tapi bila dah kahwin,hampeh!Baru anak seorang dah hilang keroman-romantikkan yang ditonjolkan masa 'couple'.Bila keluar jalan-jalan,suami dekat depan,anak bini tinggal dekat belakang.Kalau nak bahagia dalam rumahtangga,ikut sunnah Nabi SAW,Baginda semakin berusia,semakin romantik dengan isterinya.Barula sejahtera rumahtangga.Tak adala baling-baling pinggan bila bergaduh,haha.

p/s : Hopefully,kalau umur aku panjang,aku boleh buat macam mana pak cik tu buat dekat isteri dia.Aku nak sangat bakal isteri aku rasa dihargai.(rasa macam tak sabar plak nak kahwin,haha!)


Allahua'lam
sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment